zaterdag 13 april 2013

Gebed - Bijbelsteksten



Neem de sluier van mijn ogen
 – dan zal ik zien hoe wonderlijk mooi uw wet is.
Psalm 119:18

Ik zal voor hen een open oog hebben 
en aandachtig luisteren naar de gebeden die op deze plek tot mij worden gericht.
2 Kronieken 7:15

Laat mijn voetstappen vaststaan in Uw woord,
laat geen enkel onrecht over mij heersen
Psalm 119:133

Hij verkwikt mijn ziel,
Hij leidt mij in het spoor van de gerechtigheid, omwille van Zijn Naam.
Psalm 23:3

2 Timoteüs 2:20-26
20 Nu zijn er in een groot huis niet alleen voorwerpen van goud en zilver, maar ook van hout en aardewerk. De eerste zijn voor feestelijke gelegenheden, de laatste voor alledaags gebruik. 21 Wie zich van al dit kwaad heeft gereinigd, zal ingezet worden voor een verheven doel; hij zal een toegewijd medewerker zijn, een geschikt instrument dat de eigenaar voor elk goed doel kan gebruiken. 

22 Ga de onstuimige verlangens uit de weg die jonge mensen eigen zijn, en streef naar rechtvaardigheid, trouw, liefde en vrede, samen met allen die oprecht de hulp van de Heer inroepen. 

23 Laat je niet in met die dwaze en onzinnige strijdvragen. Je weet dat er alleen maar ruzies van komen. 24 Een dienaar van de Heer mag niet ruziemaken. Hij moet tegenover iedereen vriendelijk zijn, een goede en geduldige leraar, 25 die zijn tegenstanders zachtmoedig terechtwijst. Misschien geeft God hun de kans, tot inkeer te komen en de waarheid te erkennen. 26 Dan zullen ze tot bezinning komen en zich losmaken uit de strikken van de duivel, die hen gevangen houdt en in zijn macht heeft.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten